Monday, November 17, 2008

عايز حقي


وزير الاستثمار: توزيع الاسهم المجانية على 20 مليون مواطن..ولا تفرقة بين مصرى واخر

حالة من الذهول أصابت رجل الشارع المصري بعدما عرضت الحكومة تنفيذ سيناريو الفيلم الكوميدي "عايز حقي"،

السهم مجاني
و العيشة عجباني
و الي يزعل مني
يجي يقعد مكاني
انا اسف يا مصر لكن
كدة بقي كثير
يترسيني علي التيتة
يا تقليلي بعدين
انا منك برده يا أما
و متربي علي اديكي
انت فاهمة قصدي و لا صوتي مش واصل اليكي


بعد ايه بتقلي خد هو انا كنت قلت هات ولا اكمن اللقمة باشت ومبقتش تنفع تبات
بعد متمص خيرها و الي فاضل فيها مفيش
جي بترماهالي و تقلي من خيرها عيش


15 comments:

عمرو said...

موضوع غريب شويه
بس بيقولوا أن دى أسهم الشركات الخسرانه صح الكلام ده و لا أيه ؟

t3ban said...

عمرو
ماهي لو اسم الشركات المسروقة عفوا الخسرانة
يبقي تفيد بأيه
و بعد ايه
دي اسهم لشركات القطاع العام ومش كل الشركات في شركات حتمتلك الدولة 51% و الباقي حيتوزع
و شركات نسبة اخرا المهم الأدارة للحكومة برده
و شركات مش ححتلمس ودي برده الي لسة فيها الرمأ

Unknown said...

السلام عليكم ورحمة
الله تعالى وبركاته
اول مرة سمعت عن الموضوع ده من زميلى قعدت اضحك واقوله ياأخى بطل الاشاعات بتاعتك دى !!قعد يحلف ميت يمين ان كلامه جد وان الهزار فعلا مش بس حيقلب جد لأ دا حيقلب نكد كمان وايه نكد اسود سواددددددددددددددددددددددددددد
الليل الغشيم بعيد عن الاصحاب والاحباب والناس الحلويين كلهم
ولسه ياما حنسمع
وياما حيجربوا فينا

فاتيما said...

صدت يا تعبان
الحكاية بفت داخلة على خطرفة بجد
و كلام مش منطقى بالمرة
و ينطق الحجر
تحياتى على أسلوبك الجميل

اقصوصه said...

looooooooooool

اسهم مجانيه؟

من قدمكم!

بس ما اقول غير

الله يهنيكم يا رب:)

t3ban said...

norahaty
أنا كنت زيك بالظبط
حاجة لا تسدك

فاتيما
شكرا ليكي
بس هو الحجر طق خلاص


اقصوصة
هي ناقصة قركم
:D:D:D:D:D
يا رتها تغور

حاجــ عيال ــات said...

بقى حاميها حراميها
عمار يامصر

Empress appy said...

امممممممم تصدق ولا شغلت بالى بالموضوع ده خلص حسه انهم كدابين ونصابين واغبياء كمان

t3ban said...

حجات عيال
عمار يا مصر


appy
كمااااااان
و الله بتقلي كلام زي الفل

مجداوية said...

السلام عليكم

ومين قالهم ان الشعب عايز حاجة من مالهم الحرام

انا عن نفسى مش عايزة من وشهم حاجة أنا عايزاهم يرحموا الناس شوية وسيبونا نعيش كبشر
بآدمية

t3ban said...

مجداوية
متقليش مالهم بس

Beram ElMasry said...

عزيزى . t3ban
اسعد الله صباح
بعد متمص خيرها و الي فاضل فيها مفيش
جي بترماهالي و تقلي من خيرها عيش
صدقت ولم يتصور احد بعد مدى وحجم الكارثة
تحياتى

Ahmed Al-Sabbagh said...

كل سنة وانتم والاسرة بخير

t3ban said...

ahmed al sabbagh
و انت طيب و اقرب الي الله

Anonymous said...

how can you write a so cool blog,i am watting your new post in the future!