Tuesday, August 12, 2008

نرجوعدالة التوزيع




هو انت فعلا امي و لا انا ابن حرام
انت ادري
انت الي عارفة
كنت بقول زمان انك بتربيني
و لما لقيت نفسي بكبر في جو زبالة كله ناس قالعة و بتشرب و بتعمل كل حاجة قال عليها ربنا حرام زي معلمتيني و انت راضية و ساكتة و بتحميهم و لو عملت زيهم حتحميني قلت بتمدينيني و تشخلعيني
لما كنت بمشي في شورعك وانا طهقان و مخنوق من الي حصل فيكي ولسة بيحصل كنت بستناكي تمدي ايدك و طبطبي عليا و ترحميني
كنت بكبر و بستناكي بقي تظبطيني و تجوزيني و تجهزيني وتشغليني و تخديني في حضنك وعمري مفكرت انك حترميني
ما انت الي ربتيني
اديني كبرت يا ماما
و خلاص كلها سنة و اتخرج
هو صحيح حتوظفيني
و في وحدة كدة معجب بيها بس ابوها بيقلي شقة
حتجوزيني
قوليلي طمنيني
مش بعتب عليكي ان شارعي بايظ يأمي الا لما شفت شارع اخوايا
ولا يوم زعلت من الضلمة والكتمة الا لما شفت النور متصلت علي اخويا
و لا في يوم حسيت بالجوع الا لما شفت الي بيترمي من علي سفر اخوايا
ولا يوم حسيت بالعطش الا لما شفت الي بيشربه اخويا
ولا يوم حسيت اني حيوان مهان الا لما شفت ازاي بيتعامل اخوايا
يا ماما مش كلنا اخوات و كلنا لينا نفس العنوان
فين عدالة التوزيع يأمي
ان مش ببص لحد
دا رزق
بس الرزق ده ميبقاش من عرقي وشقايا ودمي
انا لو عليا راضي
اكل الي يترميلي واشرب الي يتشورلي عليه
بس
ولادك زعلانين
ولاد البطة السودا تعبو
و بعتنلك
انت امنا ولا احنا ولاد حرام

6 comments:

SaSo said...

دى كده موش امك دى مرات ابوك

المهم:انا جايه اقولك حاجه اهم من كده
ميرسى على انك تابعتنى 3 سنين وانا بحب فيهم عشان كده انا عازماك على خطوبتى الاسبوع الجاى,واقولك انى قررت اخيرا ارحم نفسى وارحم قلبى واتجوزه لانى مبحبش الفشل

اه ملحوظه كمان ياريت متسيحيليش ف اى حته لان الموضوع ف السكرته,عشان المعجبين مينتحروش..موش انا اتجوز وهما يموتو حرام بردو

t3ban said...

الف الف الف مبرووووووك
الحمد لله كدة الواحد يطمن عليكي
بس مأولتليش الفرح فيين
:d :d

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" said...

هههههههههههههههههههه
يا اخي انا قلت بتتكلم على الوضع المأساوي ككل
يا ناس كورة ايه واحنا قربنا كا نلاقيش ناكل
عااااااااااااااااااااااااا
ربنا يسترها
ما تقلقش اكيد هيشوفوا حل ما هم بيعرفوا يشغلونا كويس وما فيش احسن من الكورة يشغلونا بيها
بس للاسف انا ولا حد عندي في بيتنا هيتشغل بيها
معلش ما بتحبناش خااالص
روق
كل عام وانت بخير

t3ban said...

عاشقة النقاب
ههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
ونقابك قريتي كلمة

~ISLAM~ said...

يا جدع انت توبيكاتك
بتحدف عليا مأسويات
على فكره انت كلامك جامد اوى
لما قريته حسيت اننا متشاركين فى الضلمه والكحرته بتاعت امنا
بس هنقول ايه امنا ولازم نستحملها
ونقول يارب اهديها
تسلم ايدك يا جميل
تحياتى ليك

Anonymous said...

how can you write a so cool blog,i am watting your new post in the future!